23948sdkhjf

Møblér vil lukke huller i Danmarkskortet

Møbelkæden er fraværende i flere større byer. Nu afsøges mulighederne for at udvide med nye butikker.
Det er snart to år siden at møbelkæderne Smag & Behag og størstedelen af Danbo-kæden dannede den nye kæde, Møblér. Nu kigger møbelkædens hovedkontor, selskabet In2house, på Danmarkskortet og peger på nogle områder, hvor kæden meget gerne vil ekspandere.

At lukke hullerne geografisk bliver det næste store skridt, fortæller direktør Thomas Hagerup. Han nævner for eksempel Odense, hvor Møblér-kæden ikke findes.

- På Fyn har vi kun Faaborg, og ikke et ondt ord om Faaborg, men der er svært at dække hele Fyn fra Sydfyn, siger han til Wood Supply.

Han peger også på Kolding og Fredericia som et område med stort kundegrundlag, men hvor Møblér-kæden ikke findes endnu. Han nævner også Aarhus. Kæden findes i Odder og Skanderborg, men ikke i Jyllands største by.

- Men vi skal ikke selv ud og åbne butikker. Vi har set hvor galt det kan gå, når andre gør det, siger Thomas Hagerup, som fastslår, at væksten kun kan komme fra butikslivet selv. Enten er det en eksisterende Møblér-butik, som skal åbne en ny, eller også skal en eksisterende møbelbutik gå med i kæden.

Kæden er egentlig et indkøbsfællesskab, der er båret af selvstændige butikker og ikke en franchisekæde med en stor, central spiller. Alligevel er det i alle Møblér.butikkers interesse, at den samlede omsætning stiger, nævner Thomas Hagerup.

- Der er fællesomkostninger, der er ved at drive kæden, og jo mere omsætning, der er, desto flere er der til at bære de fælles omkostninger. Alle vinder ved at vi øger omsætningen og vokser i antal af butikker.

En af fordelene ved at slå de to kæder sammen i 2014, var, at det blev enklere at markedsføre online. I forvejen eksisterede der siden 2008 et samarbejde.

- Vi kunne se, at vi høstede rigtig mange fordele ved at arbejde sammen. Og før skulle vi markedsføre to forskellige hjemmesider. Vi kan se, at hjemmeside er mere og mere afgørende for markedsføringen. Man siger jo, at ingen kunder kommer ind i en butik uden at have set hjemmesiden først, siger Thomas Hagerup.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.083