Analyse: Danske webshops går glip af millioner
De danske webshops skal gøre kundernes oplevelser mere personlige.
Det viser nye tal fra ehandelsbureauet Clerk.io, som har analyseret 144 webshops i alle størrelser.
Det er særligt ved at levere produktanbefalinger ud fra et kendskab til den enkelte kunde, at der er penge at tjene.
For de 144 webshops betyder det, at de i gennemsnit vil kunne omsætte for 10 pct. mere om året, hvis de i højere grad personaliserede deres kunders shoppingoplevelse.
På baggrund af analysen opfordrer Foreningen for Dansk Internet Handel danske webshops til at have fokus på, hvordan oplevelsen af onlinemarkedet kan forbedres for forbrugerne, så handlen øges og bundlinjen forbedres:
- Tallene fra Clerk.io viser, at danske webshops stadig har meget mere at byde ind med i en tid, hvor dansk ehandel er i skarp konkurrence med udlandet, siger Henrik Theil,
som er Kommunikationschef i Foreningen for Dansk Internet Handel, i en pressemeddelelse fra Clerk.io.