23948sdkhjf

Kæder jagter milliardvækst i egne varer

Et stort flertal af landets dagligvarekæder har målsætninger om endnu højere omsætning på private labels i de kommende år
Mærkevarerne er under et fortsat og stigende pres i de danske kæder, som sælger flere og flere varer i deres egne mærker - private labels.

Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev.

Danskerne købte sidste år varer i mærker som Coops Änglamark og Dansk Supermarkeds Budget for et rekordhøjt beløb på ca. 28 mia. kr. ud af et samlet marked på 110 mia. kr.

Men ifølge en helt ny analyse fra trendforsknings- og konsulentvirksomheden Pej Gruppen vil der blive lagt flere private label-mia. til i de kommende år.

Originalartikel: http://www.dhblad.dk/nyheder/2015/10/13/...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141