23948sdkhjf

Swipp går i samarbejde med Matas

Swipp introducerer en selvstændig app med en kasseapparatsløsning.
Swipp præsenterer i dag en ny mobilbetalings-app, som skal erstatte den eksisterende Swipp-løsning, der tidligere har været integreret i mobilbankerne hos de flere end 70 pengeinstitutter, der står bag Swipp.

Matas har fra i dag, som den første af en lang række erhvervsdrivende, integreret Swipp-betaling direkte i kasseapparaterne i kædens næsten 300 butikker.

- Vi har konstant fokus på at introducere nyskabelser, der kan bidrage til en endnu bedre oplevelse for kunderne i Matas. Da vi mærker en stigende interesse for mobilbetaling, vælger vi nu også at tilbyde Swipp i vores butikker. Swipp er en nem betalingsløsning for både kunder og medarbejdere, og med dette initiativ understøtter vi samtidig konkurrencen på markedet for betalingsløsninger – en sund konkurrence, som fremmer innovationskraften, sætter forbrugernes behov i fokus og skaber lavere transaktionsgebyrer for detailhandelen, siger Henrik Engberg Johannsen, informations- og miljøchef i Matas.

- Den nye Swipp-app er udviklet i et unikt fællesskab mellem næsten alle Danmarks pengeinstitutter, og det er vores ambition at blive danskeres foretrukne betalingsmiddel dér, hvor de plejer at handle. Swipp tilbyder både forbrugere og butikker en moderne mobilbetalingsløsning, som er sikker, nem og billig. Den store fordel for butikkerne er bl.a., at Swipp giver større sikkerhed for betaling end de fleste andre betalingsløsninger, og tilbyder forbrugeren en exceptionel høj beløbsgrænse på 10.000 kr. Vi er mange, der har glædet os til at lancere vores fælles løsning i dag, og vi er stolte af samtidig at kunne præsentere en landsdækkende aftale med Matas, siger Martin F. Andersen, adm. direktør i Swipp.

Swipp og Matas har sammen med leverandøren af kædens kasseapparater, EG Retail, udviklet en teknisk løsning, så kunderne nu kan betale med Swipp i Matas på tre forskellige måder:

- ekspedienten scanner en QR-kode i Swipp-app´en på kundens telefon, hvorefter kunden godkender.
- kunden får scannet sit ClubMatas-kort i butikken og kasseapparatet anvender det tilknyttede telefonnummer til at igangsætte Swipp betalingen, hvorefter kunden godkender betalingen i Swipp-app´en.
- kunden kan også oplyse sit telefonnummer til ekspedienten, hvorefter kunden godkender betalingen i Swipp-app’en.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141