23948sdkhjf

"Køb dansk"-kampagner redder ikke landbruget

Rema 1000 og Dagrofa vil hjælpe danske landmænd.
Disse tiltag er dog ikke tilstrækkelige, siger Henrik Zobberf fra Institut for Fødevarevidenskab ved Københavns Universitet til Fyens Stiftstidende.

Han mener, at landmændene godt kan få glæde af at tjene 50 øre ekstra per solgt mælk, men han peger på gæld og øget produktivitet som mere presserende sager.

Rema 1000s tiltag består i lægge 50 øre oven i prisen på mælk, som går ubeskåret til leverandøren, mens Dagrofa-butikkerne, Meny, Spar, Kiwi og Min Købmand, har udvalgt 20 danske varer og givet dem et særligt mærkat.

Disse varer stiger ikke i pris, men Dagrofa sender 50 øre per købt vare til producenten.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156