23948sdkhjf

Supermarkeder satser i stigende grad på vin

Lokale fødevarer, friskbagt brød og kvalitetskød har de seneste par år haft stor prioritet hos dagligvarekæderne, men nu er turen også kommet til vin.
En opgørelse fra konsulenthuset Icoco afslører, at salget af vin i det første halve år af 2015 overhalede kolonialvarer. Det skriver Jyllands-Posten.

Detailekspert Mette Skovgaard Frich fra Retail Institue Scandinavia siger, at danskerne hellere vil drikke vin frem for øl. Hun tilføjer, at alle kæder nu forsøger at markere sig endnu tydeligere på dette punkt.

Blandt andet har Dansk Supermarked-kæden Føtex udvidet sit vinsortiment. Kædedirektør for Føtex Mette Maix siger, at salg af vin bliver en vigtig konkurrencestrategi for kæden i fremtiden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093