Tre Coop-brands vinder i bæredygtighed
Den nye udgave af undersøgelsen Sustainable Brand Index sætter Coop-kæder på de tre første pladser.
I undersøgelsen Sustainable Brand Index er 27.000 forbrugere i Norge, Sverige, Danmark og Finland blevet spurgt om deres syn på bæredygtigheden for over 700 brands.
Danskerne satte Irma på en førsteplads, som den bedste til at drive en bæredygtig og miljøvenlig forretning og til at tage socialt ansvar. På anden og tredjepladsen kom SuperBrugsen og Kvickly.
- Irmas topplacering er temmelig sigende for det enorme arbejde, de har investeret i deres varemærke. Årsagerne er kædens skarpe fokus på økologiske levnedsmidler samt erklærede målsætning om 50 procent økologi i løbet af ti år, siger Erik Hedén, adm. direktør for Sustainable Brand Insight.
På fjerdepladsen ligger Ikea, efterfulgt af Dagli'Brugsen, Arla, Rema 1000, Rynkeby, Sygeforsikringen Danmark og Matas.
Originalartikel: http://markedsforing.dk/artikler/navne/c...