23948sdkhjf

Dagligvarekæder fravælger Post Danmark

Post Danmark deler kun tilbudsaviser ud for Dagrofas kæder og Lidl. FK Distribution sidder på resten
Kampen om uddeling af en stor, men hastigt svindende mængde tilbudsaviser, er ikke for tøsedrenge. Det skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev og i avisen, der udkommer i dag.

Forholdet mellem de to reklame-distributører, FK Distribution og Post Danmark, er af den slags, hvor man jævnligt pudser konkurrencemyndighederne på hinanden i kampen om andelene på et marked til en værdi af ca. en mia. kr.

Men blandt dagligvarekæderne har FK Distribution tilsyneladende fået et afgørende overtag i forhold til sin tidligere statsmonopol-konkurrent.

Ifølge Dansk Handelsblads rundspørge bruger kæder med mere end 80 pct. af omsætningen herhjemme FK, herun-der begge giganterne, Coop og Dansk Supermarked.

Tilbudsavis-eksperten Claus Nykjær fra analysevirksomheden iCoCo ser den store overvægt som et udtryk for, at FK formår at give kæderne de mest attraktive tilbud.

– Som udgangspunkt må man regne med, at både Coop, Dansk Supermarked og Dagrofa er en flok dygtige køb-mænd. Så hvis de køber ind her, så er det efter de samme paroler, som når de handler med alle deres andre leverandø-rer. Og så er Post Danmark bare ikke konkurrencedygtig nok, siger han til avisen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.089