Rekordoverskud i Baresso Coffee
Kaffekæden kommer ud af 2014 med et overskud på 6 mio. kroner.
Det skriver kaffekæden i en pressemeddelelse.
De sorte tal afløser en rød bundlinje i 2013, som fik stifter og adm. direktør Kenneth Luciani til, sammen med alle organisationens ledere, at igangsætte en omfattende turn-around midt i forrige regnskabsår.
– Vi havde tabt fokus på, at mødet med gæsterne er vores bundlinje. Selv om det kan lyde banalt, skulle vi helt tilbage til basis og fokusere på at servere en god kop kaffe i en imødekommende atmosfære. Vi er stolte over, at det er lykkedes at vende minus til et flot plus – ikke mindst fordi resultatet er skabt af en stærk organisation, som arbejder rigtig godt sammen, siger Kenneth Luciani.
43 procent af danskerne køber oftest færdigbrygget kaffe på en af landets kaffebarer, mens færre foretrækker restauranter og caféer, viste en befolkningsundersøgelse, som Baresso Coffee gennemførte i samarbejde med Analyse Danmark blandt 1.021 danskere i efteråret 2014.
Den første Baresso-kaffebar åbnede på Højbro Plads i år 2000, og kæden tæller i dag 47 kaffebarer.