23948sdkhjf

Post Danmark er nu stordistributør af dagligvarer

Med både Irma.dk, Osuma.dk og SuperBestonline på kundelisten distribuerer Post Danmark mere end en tredjedel af de dagligvarer, der købes online.
Plukning og distribution af varerne er nogle af de store hurdler, der gør dagligvarehandel på nettet til en forretning, der er meget svær at gøre rentabel. Det skriver Dansk Handelsblad.

I løbet af det seneste års tid har Post Danmark dog overtaget distributionen af godt en tredjedel af onlinesupermarkedernes salg, og det kan ifølge en ekspert være en fordel for onlinesupermarkederne.

- At overlade distributionen til Post Danmark kan være en fordel alt afhængig af, hvilken aftale onlinebutikken får med distributøren. Mit bud er, at muligheden for at kunne få varerne bragt til døren inden for et kort tidsrum vil være et konkurrenceparameter i fremtiden, og så skal Post Danmark kunne det. For nogle virksomheder kan det være en god idé at lave en kombination, så Post Danmark leverer i de områder, hvor onlinebutikken kun har få kunder, siger ekspert i dagligvarehandel Henrik Libak, der efter at have været direktør for både Bilka, Føtex og Salling, nu har startet sin egen virksomhed.

- Men det er en kæmpe udfordring at få økonomi i onlinehandel med fødevarer, da avancen på fødevarer er lav og handlen kræver mange håndteringer, når varer skal plukkes og leveres til kunden, siger han.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11