Post Danmark er nu stordistributør af dagligvarer
Med både Irma.dk, Osuma.dk og SuperBestonline på kundelisten distribuerer Post Danmark mere end en tredjedel af de dagligvarer, der købes online.
I løbet af det seneste års tid har Post Danmark dog overtaget distributionen af godt en tredjedel af onlinesupermarkedernes salg, og det kan ifølge en ekspert være en fordel for onlinesupermarkederne.
- At overlade distributionen til Post Danmark kan være en fordel alt afhængig af, hvilken aftale onlinebutikken får med distributøren. Mit bud er, at muligheden for at kunne få varerne bragt til døren inden for et kort tidsrum vil være et konkurrenceparameter i fremtiden, og så skal Post Danmark kunne det. For nogle virksomheder kan det være en god idé at lave en kombination, så Post Danmark leverer i de områder, hvor onlinebutikken kun har få kunder, siger ekspert i dagligvarehandel Henrik Libak, der efter at have været direktør for både Bilka, Føtex og Salling, nu har startet sin egen virksomhed.
- Men det er en kæmpe udfordring at få økonomi i onlinehandel med fødevarer, da avancen på fødevarer er lav og handlen kræver mange håndteringer, når varer skal plukkes og leveres til kunden, siger han.
Læs mere i Dansk Handelsblad.