Bilka og Folkekirkens Nødhjælp hædret i Holland
Bilka har sammen med Folkekirkens Nødhjælp vundet en international pris for verdens mest nytænkende fundraising-kampagne ved Global Awards 2014 for "Giv en livline til Malawi".
Bilkas og Folkekirkens Nødhjælps indsamling har indtil nu rundet 16 millioner kroner, som går til at fremme sundhed og ernæring i Malawi.
Involvering af kunder, medarbejdere og leverandører
Bilka har på mange forskellige måder engageret både leverandører, kunder og medarbejdere i indsamlingen.
- Det har været et fantastisk redskab i kommunikationen med kunder, medarbejdere og leverandører, hvilken formodentlig også er grunden til, at samarbejdet nu også har fået international bevågenhed. Vi glæder os til at udforske nye tiltag sammen, siger Morten Wagner, varehuschef Bilka Odense og ansvarlig for Bilkas samarbejde om samfundsansvar, i pressemeddelelsen.
Malawi-projektet har givet tusindvis af kvinder i Malawi adgang til ordentlige sundhedscentre og god ernæring.
Satsning på uudforsket område
Nok er Folkekirkens Nødhjælp store i Danmark, men i international sammenhæng er organisationen kun en lille aktør. Alligevel er det lykkedes at få hele fundraising-verdens opmærksomhed på samarbejdet med Bilka.
- Vi er vanvittig stolte over, at Bilka har turdet tage springet sammen med os ud i et relativt uudforsket område, hvor ikke mange endnu har haft den store succes. Men denne pris er vi blevet bekræftet i, at vi er på rette vej, siger Henriette Gejsing, Folkekirkens Nødhjælps projektleder på samarbejdet.
I midten af billedet er det Morten Wagner fra Bilka og Henriette Gejsing fra Folkekirkens Nødhjælp modtager prisen for verdens mest nytænkende fundraising-kampagne ved Global Awards 2014. Foto: Folkekirkens Nødhjælp