Summerbird vil erobre verden – bid for bid
Den danske chokoladeproducent har internationale ambitioner. Nu skal udlandet erobres i et tempo, som virksomheden kan følge med i.
- Mere kan vi ikke gabe over som lille virksomhed. Hele forarbejdet koster, og vi bruger mange penge på salgsudvikling, herunder at forstå og modne markeder. Bare det at komme ind i Californien kræver eksempelvis en godkendelse fra FDA, og du skal have etikettering i orden, det vil sige, at du skal have en masse specialister til at kigge på det. Alene det er en enorm udgift. Og så skal vi finde nogle partnere, vi kan arbejde sammen med. Alle de ting er overstået, men det kan ikke bare gøres på tre måneder, og det koster penge at have kørende, fortæller stifter Mikael Grønlykke i interviewet med fødevarewatch.dk.
Summerbird er i gang med at etablere et marked, mens Sverige, Californien og Japan også er i gang med at blive bearbejdet.
Originalartikel: http://fodevarewatch.dk/Fodevarer/articl...