Irma.dk opruster i onlinekrig om dagligvarekunderne
Irma.dk har indgået et nyt strategisk samarbejde med Post Danmark om udbringning af varer, som skal øge kapaciteten betragteligt.
- Vi kan se et spændende marked og et enormt potentiale i servicelogistik. Med ud- gangspunkt i vores kernekompetencer inden for logistik og distribution vil vi være dem, der omdeler alt det, som danskerne har brug for at få fragtet hjem, hvad enten det er pakker eller føde- og dagligvarer. Aftalen med Irma.dk er et oplagt partnerskab mellem to stærke brands til gavn for de stadigt flere e-handlende dagligvarekunder i Danmark, siger Henning Christensen, chef for PostNord Danmark, der er moderselskab for Post Danmark.
Irma.dk leverer i dag primært dagligvarer til kunder i hovedstadsområdet. Med Post Danmark som distributør udvides den ordning, så Irma.dk nu tilbyder levering til en større del af Danmark, bl.a. på Fyn og i Jylland. I hovedstadsområdet kan man fortsat få varerne leveret i en-times intervaller om eftermiddagen og aftenen.
- Ligesom vi er førende i Danmark på fysiske dagligvarebutikker, vil vi også være det på netbaseret dagligvarehandel med irma.dk. Vi har i år vækstet 80 procent i omsætnin- gen, og for at styrke servicen for vores kunder og komme ud til en større del af Dan- mark har vi indgået denne aftale med landets førende distributør, Post Danmark. Det sikrer pålidelig og fleksibel distribution, og vi glæder os til i fællesskab at udvikle dette forretningsområde, siger koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg, Coop.
På lageret i Albertslund pakker medarbejdere fra Irma.dk hver dag de friske dagligvarer i plastickasser og i lukkede termokasser til køle- og frostvarer.
Tre gange dagligt henter Post Danmark kasserne, som fordeles ud til de eksisterende distributionscentre i hele landet, hvorfra de rødklædte postbude sørger for at bringe varerne sikkert og friske hjem til kunderne. I hovedstadsområdet kan det ske allerede dagen efter, kunden har bestilt, mens det i øvrige dele af landet kan ske to dage efter.