23948sdkhjf

Grød-entusiast til VM i iværksætteri

Der har været fuld fart på, siden Lasse Andersen åbnede sin første grødbar på Nørrebro i 2011.
Lasse Andersen har i dag to butikker i København, i Jægersborggade og Torvehallerne. Forretningen byder også på catering, workshops og foredrag - derudover kan grødentusiasten skrive en kogebog på cv’et.

Nu skal den ihærdige iværksætter tilmed forsvare Danmark ved verdensmesterskaberne i iværksætteri.

Tirsdag kl. 17.00 blev Grød nemlig vinderen af Creative Business Cup Denmark, danmarksmesterskaberne for kreative iværksættere, der løb af stabelen på Københavns Rådhus.

- Grød har et stærkt personligt brand, der spiller sammen med både produkt og oplevelser. Det er kreativt på alle områder på en ikke hi-tech facon, der rækker ud over grød som produkt og tænker i alle forretningsområder inden for grødkultur. Der er udvist store kreative kompetencer ved at rebrande og konstant videreudvikle på et produkt, og med investorbriller er det værd at investere i – i dag!, lød motivationen fra juryen, der tildelte Grød førstepladsen.

Feltet startede med hele 27 kreative iværksættere fra hele landet, og de seneste måneder har de dystet om kontante præmier og ikke mindst hæder.

Skal dyste mod 55 lande til november
Grød løb med den eftertragtede førsteplads og kan nu se frem mod at dyste mod mere end 55 andre landes kreative iværksættere ved verdensmesterskaberne for kreative iværksættere, som afholdes af Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi i København til november i København.

Præmierne for førstepladsen er 25.000 kroner og forretningsudvikling hos firmaet Company Care for 100.000 kroner.

- Kreative iværksættere er ikke kun i høj kurs i Danmark. De investorer, der rejser til Danmark for at være med på markedspladsen, kommer fordi kreative iværksættere er i høj kurs i hele verden – de skaber vækst, der rækker ud over de kreative erhverv, siger Rasmus Tscherning, direktør for Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi og påpeger at konkurrencens Top 5 kommer til at møde investorer ved den internationale konkurrence.

Første år Creative Business Cup blev afviklet deltog 20 lande, sidste år deltog 40 og i år ventes mere end 55 lande fra hele verden at deltage.

- Danmark bliver altså endnu engang centrum for en global iværksætterkonkurrence, hvor verdens dygtigste kreative iværksættere mødes, danner relationer og præsentere deres forretningsideer for investorer, slutter oplevelses-direktøren.

2. pladsen gik til NinjaMock og MonoChair løb med 3.-pladsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081