23948sdkhjf

Coca-Cola gentager succesfuld navnekampagne

Coca-Cola Danmark udvider kampagne-succesen "Share a Coke", hvor 150 danske navne sidste år prydede flaskerne i en begrænset periode. I år er det tal steget til 1.300.
Da Coca-Cola sidste år udskiftede deres ikoniske logo med de 150 mest udbredte danske fornavne, blev det en af virksomhedens største successer i nyere tid. Nu gentager man succesen og sender otte ud af ti danske fornavne er på forsiden af Coca-Cola-flaskerne.

Kampagnen tog sit udspring i Australien tilbage i 2012, men blev introduceret i Danmark sidste år. Og det har man ikke fortrudt hos Coca-Cola Danmark. Den simple gestus fik nemlig danskerne til at gå på jagt efter en Coca-Cola med lige præcis deres navn på, og de sociale medier boomede af billeder med danskere, der havde fundet en flaske med enten navnet på dem selv, deres venner, kæreste eller kæledyr.

- Share a Coke-kampagnen fik en overvældende modtagelse sidste år. I år har vi gjort kampagnen meget større og inkluderet næsten 1.300 danske fornavne, sådan at flere danskere kan være med i jagten på en flaske med deres eget navn på, lyder det fra landechef i Coca-Cola Danmark, Charlotte Van Burleigh.

Presseansvarlige Mikael Bonde Nielsen supplerer over for Food Supply:

- Vi fik enorm awareness og øget aktivitet på de sociale medier, men hvor meget salget er steget alene på den baggrund er svært at sige noget om, men vi er absolut ikke utilfedse, siger han og ønsker ikke at blive mere konkret.

Et ekstra tvist
I fredags blev de første flasker sendt fra tapperiet og er nu så småt begyndt at indfinde sig på hylderne rundt omkring i landets butikker.

- I princippet har vi i år alle danske navne med, og de er repræsentativt fordelt, så der er lidt flere med Peter end eksempelvis Åge, forklarer han over telefonen fra London.

I år får kampagnen desuden et ekstra tvist.

Hvis du stadig ikke kan finde en flaske med dit navn på, er der alligevel håb forude. Senere på sommeren bliver det nemlig muligt at aflægge specialbestillinger, røber Mikael Bonde Nielsen.

- Vi gør det muligt for alle danskere at få en Coca-Cola med deres navn på og står man eksempelvis og skal holde en fest og man gerne vil bruge Coca-Cola som bordkort, ja så bliver det nu muligt at bestille flasker med navne på samtlige gæster, siger han med en smil i stemmen.

Denne mulighed bliver dog først tilgængelig via en webshop senere på sommeren.

Navneetiketterne findes både på Coca-Cola, Coca-Cola zero og Coca-Cola light, og udover almindelige fornavne findes der også varianter med ’Homie’, ’Chef’ og mange andre på flaskerne.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096