23948sdkhjf

Coop indgår kæmpe aftale om tilbudsaviser

Danskerne kan nu selv bestemme, om de vil have tilbudsaviserne fra Coops 5 kæder, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta.
Det er resultatet af en stor aftale, som FK Distribution og Coop har indgået omkring den såkaldte NejTak+, hvor forbrugerne selv bestemmer, nøjagtig hvilke reklamer, de ønsker at modtage.

- Vi er meget glade for, at Coop er kommet med i NejTak+”. Coop er en meget betydelig del af dansk detailhandel, og forbrugerne savnede at kunne vælge reklamer fra Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Irma og Fakta. En tredjedel af alle de henvendelser, vi har modtaget vedr. NejTak+, er kommet fra forbrugere, der har efterlyst reklamerne fra Coop, siger Mads Dahl Andersen, FK Distribution, der står bag udviklingen af NejTak+.

- Vores mål er, at kun dem der ønsker at modtage vores tilbudsaviser, får dem. Med denne aftale sikrer vi, at alle, der ønsker det, kan få vores tilbudsaviser, selv om man ønsker en samlet mindre bunke aviser i postkassen. Det er både miljømæssigt og økonomisk den rigtige løsning, siger kommerciel direktør Jeff Salter, SuperBrugsen.

Forbrugerrådet Tænk har budt NejTak+ velkommen, fordi ordningen tilgodeser forbrugerne. Miljøminister Kirsten Brosbøl (S) tilkendegiver, at NejTak+ kan spare miljøet for både CO2, og de kemikalier, der bruges til at farve reklamerne med. En beregning lavet for FK Distribution viser, at papirbesparelsen vil runde 30.000 tons årligt, når ordningen er fuldt udrullet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157