23948sdkhjf

Gratis glæder lokker kunder i biksen

Forretninger lokker med gratis varer og ydelser for at få kunder i butikken.
Ifølge Louise Byg Kongsholm, trendforsker og direktør i Pej Gruppen, som rådgiver virksomheder om forbrugere og deres adfærd, er tendensen med at give gratis ting noget forretninger kan bruge for at skille sig ud. Det skriver Politiken.

I praksis er de gratis glæder imidlertid sjældent helt gratis. Det er en simpel marketingsstrategi, da gratis ting lokker kunderne til.

- En del forsøg viser, at hvis man får små ting og gaver, udvikler man ubevidst en taknemmelighedsfølelse over for giveren, i det her tilfælde eksempelvis en bager eller et byggemarked. Og så er det mere sandsynligt, at kunden vil handle der igen, siger John Thøgersen fra Aarhus Universitet.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.096