23948sdkhjf

Coca Cola styrker sit brand på navnekampagne

Kampagnen ”Share a Coke” har været så succesfuld, at Coca-Cola er højdespringer i ny brand-analyse.
De 10 mest populære brands i 2013:
1. Lego Group (1)
2. Matas (9)
3. Falck (7)
4. Novo Nordisk (2)
5. Danfoss (3)
6. Ecco (ny)
7. B&O (12)
8. Grundfos (6)
9. A.P. Møller - Mærsk (4)
10. Ikea (15)
(Kilde: Børsen)

Danskerne var vilde med at se deres navne på etiketterne af Coca-Cola i 2013. Kampagnen blev så stor en succes, at Coca-Cola er sprunget 10 pladser op i en ny brand-undersøgelse, fra en 24. plads til 14. plads. Samtidig vurderer Reputation Institute, at Coca-Colas brand nu har det bedste omdømme i den danske befolkning. Det skriver Børsen tirsdag.

Og opskriften var simpel. Et udvalg på 150 danske navne blev trykt på etiketterne. Udendørs markedsføring, et tv-spot og en teaserkampagne skød kampganen i gang og herefter tog de sociale medier over:

- Folk involverede sig meget, meget mere, end vi har set i tidligere kampagner, fortæller Charlotte van Burleigh, dansk landechef for Coca-Cola, til avisen og uddyber, at forbrugerne blandt andet var flittige til at dele billeder på Facebook.

Coca-Cola Danmark arbejder pt. på en ny kampagne, og Charlotte van Burleigh vil ikke afvise, at det bliver noget med navne på flaskerne igen.

Undersøgelsen er foretaget af Reputation Institute for Børsen. I alt har 6685 personer vurderet omdømmet hos 40 store virksomheder.




Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093