SmartGuy skifter navn
SmartGuy samler sine online aktiviteter under navnet StylePit. Det betyder, at SmartGuy samt SmartGirl, SmartKids, SmartMen og StyleDelux samles under det nye væremærke.
Ledelsen i SmartGuy Group A/S har iværksat en strategisk gennemgang med henblik på at teste eller bekræfte særskilte elementer af selskabets strategi, herunder markedspositionering og geo¬grafisk vækstfokus.
Som et led i at forbedre effektiviteten af koncer¬nens salgs- og markedsføringsomkostninger, er det besluttet, at man på alle markeder konsolide¬rer samtlige eksisterende trafik- og salgsplatfor¬me under ét fælles varemærke kaldet StylePit. Det fremgår af SmartGuy Groups netop offentliggjorte halvårsrapport.
Konsolideringen er allerede gennemført på alle markeder med undtagelse af det skandinaviske, der i andet kvartal migrerer til StylePit. Der¬med lukker koncernen SmartGuy, SmartGirl, SmartKids, SmartMen og StyleDelux. der samles under det nye StylePit varemærke.
Centraliseringen forventes at medføre en langt bedre udnyttelse af markedsføringsomkostnin¬ger og vil langsigtet skabe forudsætninger for nedbringelse af de løbende salgs- og markedsfø¬ringsomkostninger. Denne reducering forventes at ske gennem en anderledes fordeling af trafik, hvor størstedelen heraf i fremtiden vil komme via SEO trafik (Search Engine Optimization), sociale netværk samt direkte trafik til StylePit, lyder det i halvårsrapporten.
Desuden forventes en positiv synergi i markeds¬bearbejdning mellem anvendelse af StylePit som både domænenavn og som det primære va¬remærke i private label kollektionerne, da mulig¬heden for at skabe den optimale trafik til egen hjemmeside forøges væsentligt.