Iskold pop-up butik i Københavns Lufthavn
En ny pop-up shop i Københavns Lufthavn byder på en anderledes indkøbsoplevelse.
I tax-free-området i Københavns Lufthavn lader det eksklusive outdoormærke Yeti sine kunder teste jakker og veste i et specialbygget prøverum, der har en konstant temperatur på minus 5°C og en råkold brise, der giver chill-faktor, så kunden får oplevelsen af at træde ind i frost og blæsevejr.
Mærk mærkets egenskaber
Prøverummet kaldes ”Be Cool” og er det første af sin slags i verden. Prøverummet er en del af en helt ny pop-up butik, der på meget få kvadratmeter gør det muligt at opleve og bogstavelig talt mærke Yetis unikke egenskaber på egen krop.
- Vi vil gerne give kunderne hele Yeti-oplevelsen, så vi har taget nogle af vores helt unikke elementer og kogt dem ned til noget, man kan se og føle. Vi har etableret noget lignende i Dresden, Tyskland. Her har vi en ”glasfabrik”, hvor kunderne kan følge og være en del af tilblivelsen af deres Yeti sovepose. I en tid, hvor online-salget stiger, vil vi gerne være med til at give forbrugerne en særlig indkøbsoplevelse, når de besøger vores butik, siger Erik Møller, CEO i Nordisk Outdoor, den danske ejer af Yeti.
Nyt unik pop-up koncept
Yeti pop-up butikken i Københavns Lufthavn er en såkaldt ”Brand Box”, som er et nyt koncept fra Gebr. Heinemann Retail ApS, et datterselskab til Hamburg-baserede Gebr. Heinemann, som driver tax-free butikkerne i mange lufthavne over hele verden, herunder Københavns Lufthavn.
Heinemann Brand Box er et område dedikeret til udstillinger og kampagner, strategisk placeret ved indgangen til tax-free butikkerne. Brand Box tilbydes udelukkende til internationale top brands i en begrænset periode, og kun til virksomheder, der skaber ekstraordinære butiksoplevelser med et spændende og opmærksomheds-skabende koncept. Konceptet blev lanceret i Københavns Lufthavn i april 2013.
- Brand Box-konceptet i Københavns Lufthavn er en optimal ramme for et mærke som Yeti. Vi er et skandinavisk mærke og vores produkter er tæt forbundet til rejse-situationen. Det særlige butikskoncept med fokus på storytelling giver os mulighed for at få forbrugerne i tale på en helt ny måde og give dem den ægte oplevelse af vores brand, forklarer Erik Møller.
Yeti pop-up butikken og det iskolde prøverum har fået en varm modtagelse af de rejs-ende i lufthavnen. Det særlige butikskoncept kan opleves frem til 14. april 2014.