Dansk e-handel får adgang til købestærke kinesere
Ny aftale mellem Post Danmark og China Post giver danske e-handlere adgang til knap 1,4 mia. kinesere med en konkret e-handelsløsning. FDIH er glad for aftalen.
Den nye aftale indebærer, at Post Danmark skal hjælpe kineserne med at finde de rette danske e-handlere – et arbejde som bl.a. foretages i samarbejde med DI og FDIH.
Hos FDIH er man glad for aftalen:
- Vi synes, den rummer særdeles spændende muligheder for vores medlemmer. Oftest kræver en adgang til det kinesiske marked, at man etablerer sig fysisk i Kina, og mange udenlandske virksomheder møder generelt udfordringer ved at trække penge ud af landet, siger Annette Falberg, der er adm. direktør for FDIH.
- Det er to konkrete barrierer, som denne aftale rækker ud over ved at give de danske e-handlere en nem adgang til en lokal e-handelsplatform, som har erfaringer med internationale udbydere, slutter Annette Falberg.
E-handelsløsning til knap 1,4 mia. kinesere
Næste skridt i samarbejdet med Post Danmark er at afdække interessen blandt danske e-handlere for at komme på ULE.com og dermed sælge til knap 1,4 mia. kinesere.