23948sdkhjf

Aqua d’or-mand vil sælge fuldkornsdrikke fra Lolland

Allan Feldt, der forvandlede kildevand til guld med Aqua d’or, starter nu et nyt forretningseventyr med en ny danskudviklet fuldkornsdrik.
Kildevand klinger af sundhed og er evigt moderne. Det er ud fra samme devise, at Allan Feldt har vurderet og overvejet det nye drikkeeventyr - fokus er nu blot på frugt, sundhed og lavt CO2 aftryk.

- Jeg har haft mange gode ideer og sjove folk i røret, efter jeg solgte dele af Aqua d’or til Danone i 2006, men denne her fik mig helt op af stolen. Det er i mine øjne en reel opfindelse. To ildsjæle, en ingeniør og en agronom, fra Lolland og forskerparken CAT Science Park ved Roskilde Universitetscenter har sammen taget det, jeg kalder kalorieholdige drikke, til nye højder. Det er deres patent, idé og produkt, men det mangler ben at gå på for at blive realiseret. Og dem kommer jeg så med både i Danmark og i international sammenhæng, siger Allan Feldt.

Ikke en smoothie - men en "whole food"-trend
Den nye drikke-kategori vil ifølge Allan Feldt udfordre de blendede frugtdrikke, som vi kender dem i dag. En mega-trend, der har opnået stor popularitet i udlandet, er såkaldt ”whole food”, hvilket vil sige fødevarer, der er forarbejdet og raffineret så lidt som muligt. Og kan man derudover bruge hele frugten, også overskuddet efter produktionen, og producerer drikkene lokalt, ja så har man ifølge Allan Feldt allerede en succes.

- Der er i princippet mange konkurrenter på smoothies, men vores produkt er ikke en smoothie men en frisk og nyudviklet fuldkornsdrik, og derfor har vi meget få konkurrenter, hvis nogen overhovedet. Vi satser på få kulhydrater og masser af fuldkorn. Fuldkorn tæller i forbrugernes mindset, og er et af de ti nye kostråd. Herudover har vi friske æbler, frugt og vand i vores drik. Så vi dækker i realiteten tre af de ti kostråd i en og samme drik, siger Allan Feldt.

Lokal produktion er god branding
I dag markedsfører alle lige fra dagligvarekæmper til onlinesupermarkeder sig med at føre lokale varer. En trend, der generelt vinder mere og mere ind. Hos Allan Feldt er der heller ingen tvivl. Hvis de nye Seimei fuldkornsdrikke kan produceres lokalt, som f.eks. på Lolland, så er det vejen frem. For at undgå transport og fordyrende led i produktion og distribution er det allerede besluttet, at fuldkornsdrikken skal produceres lokalt i udlandet.

- Det giver mening for vores produkt at være lokal produktionsforankret. Både hvad angår selve produktet, men også i forhold til de generelle værdier, som Seimei repræsenterer. Spild er et fyord, som man skal være meget opmærksom på inden for dagligvarer og convenience i disse år. Forbrugerne tillægger det stor vægt, og det skal man som producent respektere for at få succes, siger Allan Feldt og fortsætter:

- Flere af de henvendelser vi har fra de største drikkevarekoncerner i USA, Frankrig og Japan kommer af deres interesse for, at vi udnytter frugterne 100 procent. Ved siden af din fuldkornsdrik kommer jo en lille pose med frugtchips, alene fremstillet af overskudsfrugten fra produktionen, slutter han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11