23948sdkhjf

Tøjkæde politianmeldt for vildledende markedsføring

Forbrugerombudsmanden reagerer på uklare tilbudsskilte

Tøjkæden Boii Studios, som er ejet af Mash 16 Aps, er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for at overtræde markedsføringslovens vildledningsforbud.

Det skriver Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Sagen drejer sig om skilte i butikkernes vinduer i Odense, København og Aarhus, hvor teksten "ALT" og "50%" var skrevet med markant større skriftstørrelse end "UDSALG i BUTIKKEN". 

Forbrugerombudsmanden vurderer, at denne fremstilling kunne vildlede kunder til at tro, at alle varer var nedsat med 50 procent.

- En virksomhed må ikke påvirke en forbrugers købsbeslutning med vildledende udsagn. I denne sag har virksomheden efter vores opfattelse præsenteret begrænsningerne i deres tilbud på en vildledende måde, siger Forbrugerombudsmand Torben Jensen.

Han understreger, at hvis der er betingelser eller begrænsninger knyttet til et tilbud, skal disse oplysninger fremgå tydeligt og ikke skjules eller præsenteres uklart. 

I dette tilfælde var tilbuddets begrænsning skrevet med væsentligt mindre skrift end hovedbudskabet, hvad der kunne føre til, at forbrugerne overså eller opfattede det som mindre væsentligt.

- Vi har derfor politianmeldt virksomheden for at give forbrugere det fejlagtige indtryk, at alle varer i deres butik var på tilbud, hvilket ikke var tilfældet, siger Forbrugerombudsmanden.

MASH 16 ApS
Regnskabsår 2023 2022 2021
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 15,7 9,6 9,4
Resultat af primær drift 1,9 0,4 -3,5
Resultat før skat 1,5 -0,3 -3,6
Årets resultat 1,5 -0,3 -3,6
Balancestatus 17,7 17,9 18,3
Egenkapital 3,7 2,1 2,2
Antal ansatte 37 26 36
Kilde: CVR

Artiklen er en del af temaet Detail.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047