Discountgigant satser på nyt koncept fra 2026
Knap er Salling Groups discount-markedsleder Netto færdig med at rulle sit 3.0-koncept ud til alle kædens omkring 570 butikker, før det er tid til en opgradering.
Ifølge flere medier har Netto en fuldskala-kopi af kædens butik i Himmelev ved Roskilde stående i et hjørne af lageret ved hovedkontoret i Køges nordlige udkant. Og den viser, hvor udviklingen af efterfølgeren til 3.0 - Netto 4.0 - er på vej hen.
Overskuelighed i butikken og justering af spotvarernes antal og placering er i fokus.
Ifølge branchemediet Detailwatch ser Netto Danmarks direktør Braw Bakir en så hård konkurrence herhjemme, at han helst begynder udrulningen af 4.0-udgaven af markedslederen så snart som muligt.
Han peger på en pakke Sun Lolly i testbutikken på lageret:
- Forhåbentlig er vi færdige med at teste, inden den her udløber. Den siger august 2026, og der skal vi være blevet klogere, siger han til mediet.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.