23948sdkhjf

Forbrugerangst i USA udfordrer detailbranchen

Amerikansk forbrugertillid giver nervøse trækninger på tværs af alle indkomstgrupper, og konsekvenserne kan allerede mærkes i detailbranchen.

Det skriver Wall Street Journal.

Detailkæderne Walmart, Costco og Kohl's melder om ændrede forbrugsmønstre, som følge af de mange udfordringer de amerikanske forbrugere har gennemgået. Blandt andet skifter kunderne hos Costco de dyre bøffer ud med hakket kød og mere kylling.

- Den velhavende kunde, der handler hos Macy's, er lige så usikker og forvirret og bekymret over det, der sker, udtaler Tony Spring, der er administrerende direktør for detailgiganten.

Der tegner sig hermed et billede af, at den sløve lønvækst og geopolitiske usikkerhed har ramt de amerikanske forbrugere på tværs af indkomstgrupper.

Det har også vist sig at være en udfordring for de amerikanske flyselskaber, American Airlines, Delta og Jetblue, som alle har nedjusteret deres forventninger til første kvartal i 2025. Desuden har storbanken Citigroup analyseret sig frem til, at kreditkortforbruget i supermarkeder er faldet 12 pct., mens forbruget på tøj og sportsartikler er faldet 22 pct. sammenlignet med sidste år.

.\\˙ MarketWire

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062