23948sdkhjf

Dagrofa fornyer millionaftale med hotelkæde

Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice og den danskejede hotelkæde Comwell Hotels har netop underskrevet en ny længerevarende samarbejdsaftale, der repræsenterer en årlig værdi på et væsentligt tocifret millionbeløb.

Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Dermed fortsætter det mangeårige partnerskab mellem de to aktører.

- Vi er meget stolte over at fortsætte og udvikle samarbejdet med Comwell Hotels. Det er en samarbejdspartner, der værdsætter kvalitet og god service, men som også sætter barren meget højt i forhold til at udvikle madscenen, hvor den grønne agenda er et gennemgående element, udtaler Michael Christensen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, i pressemeddelelsen og fortsætter:

- I den nye samarbejdsperiode kommer vi til at arbejde mere med kulinarisk innovation for at skabe endnu bedre madoplevelser for de mange gæster hos Comwell Hotels. Samtidig skruer vi op for vores fælles fokus på planterig kost og lokale råvarer. Derudover fortsætter vi med konkret at understøtte Comwells Green Chef-uddannelse, som har til formål at klæde medarbejderne i køkkenerne hos Comwell bedre på i forhold til optimal råvareudnyttelse, mindre madspild og flere plantebaserede retter.

Comwell lægger stor vægt på kvaliteten af de råvarer, de i sidste ende serverer for gæsterne, og ifølge hotelkædens CEO Peter Schelde, er det vigtigt at prioritere løsninger med et grønt omdrejningspunkt.

-I Comwell arbejder vi målrettet på at skabe inspirerende rammer for mødet mellem mennesker og for at fremme mere bæredygtige løsninger i hele vores værdikæde. Det gør vi uden at gå på kompromis med den høje kvalitet og service, som vores gæster forventer af os. Med Dagrofa Foodservice som leverandør og samarbejdspartner er vi trygge ved, at vi fortsat kan levere unikke gæste- og madoplevelser og i fællesskab udvikle og søsætte endnu flere tiltag, der blandt andet understøtter vores ESG-strategi.”

I 2023 tilsluttede Comwell Hotels sig Science Based Targets initiative (SBTi) som et vigtigt led i planen om at reducere hotelkædens samlede klimaaftryk og opnå CO2-neutralitet i egen drift i 2030 og i hele værdikæden i 2040.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.119