23948sdkhjf

Markedsleder skærper nyt koncept-eksperiment

Gennem årene har Salling Groups og landet største dagligvarekæde, discounteren Netto, eksperimenteret med forskellige varianter af mindre og billigere butikker.

Tænk bare på inflations-hyperdiscounteren Basalt.

Men de er stort alle sammen forsvundet igen, undtagen Netto Express på Blegdamsvej i København, som har kørt i godt et års tid siden slutningen af 2023.

Læs også: Er Netto i gang med en ny kæde?

Nu er der imidlertid nyt om det eksperiment, for til april skifter butikken navn til Tjæpt - dog stavet med småt første bogstav. 

Samtidig får konceptet ifølge en pressemeddelelse fra Salling Group "en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger".

- Efter et lærerigt år tager vi alt det bedste med fra Express og forbedrer de steder, hvor vi vurderer, det er nødvendigt, så vi i endnu højere grad kan imødekomme kundernes behov og ønsker. Det betyder, at vi har skåret antallet af dagligvarer markant ned for at gøre valget mere simpelt og hurtigere - ikke ved at fjerne rugbrød og vaskemiddel, men ved at reducere valgmulighederne indenfor de to varetyper. Til gengæld har vi skruet op for antallet af convenience-måltider – både dem, der er klar til at tage med på farten, men også retter klar til at opvarme derhjemme, siger Braw Bakir, Nettos direktør og EVP i Salling Group.

Sidste åbningsdag for Express er d. 22. februar, hvorefter ombygningen går i gang. Tjæpt forventer at åbne 3. april

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141