Åbningen af ny grænsebutik overgår forventninger
Fakta Tyskland åbnede fredag i sidste uge grænsekædens nye koncept Fakta Spotmarket. Nu fortæller kædedirektør i en mail til RetailNews, at åbningen gik "super godt" med flere tusinde besøgende de første dage.
Kasper Allermann, kædedirektør i Fakta Tyskland, skriver følgende:
"Vi trak over 2500 kunder de første 3 dage og vores omsætning oversteg en del mere end forventet. Den største opgave kommer nu med at holde kadencen og opmærksomheden overfor vores kunder samt stadig have de bedste tilbud."
Åbningen af det nye koncept kommer på bagrund af, at Fakta Tyskland måtte tænke ud af boksen, da vejen til kædens eksisterende butik i Aventoft blev noget længere grundet vejarbejde. Dermed forventer kæden, at trafikken i den butik bliver minimail de kommende måder, og for at få noget omsætning, har de altså nu åbnet spot-butikken, som ligger bedre i forhold til vejarbejdet.
RetailNews interviewede Kasper Allermann, kædedirektør i Fakta Tyskland, om planerne inden åbningen. Læs det her.
Inspireret af rival
Kasper Allermann har tidligere fortalt til mediet JydskeVestkysten, at Fakta Spotmarket er inspireret af grænsekonkurrenten Spot Discount, der har butikker i Süderlügum og Flensborg. Men konkurrencen fra en ny spot-butik skræmmer ikke.
- Det er da rart at høre, at vi har lavet noget, der kan inspirere andre til at prøve konceptet af. Og jeg må sige, at det må være lidt af en blåstempling af det, vi har gang i. Vi må bare blive ved med at fortsætte med vores lave priser og jammerlige service og give den gas med det, siger Michael Egeberg, der er en af de tre ejere af Spot Discount, med henvisning til kædens slogan til mediet.
Direktøren mener desuden, at de har et bredere og mere etableret netværk af leverandører end Fakta Spotmarket. Så selvom nogle varer vil være de samme, "gælder det om at kunne finde de mest interessante partier og tilbyde kunderne," siger han til JydskeVestkysten.
Der er godt gang i grænsehandelen for tiden. Fleggaard beretter også om tocifrede vækstrater i både kundestrøm og omsætning:
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.