23948sdkhjf

Madkassepioner satser på to spor: Hurtig hverdagsmad og weekendhygge

250.000 måltider om ugen skal vokse til endnu mere i de kommende år

Fredag lancerede Aarstiderne en ny strategi med et særligt blik for de travle børnefamilier. Firmaet har flere nye produkter på vej og arbejder samtidig med nye løsninger i sine populære måltidskasser.

-Vi ser et stigende behov for hurtige og nemme løsninger, men samtidig oplever vi også en efterspørgsel på lækre madvarer og måltider, hvor der er tid til tilberedningen. Vi udvikler derfor måltidsløsninger til begge spor, så den travle familie hurtigt kan lave et sundt og velsmagende måltid i hverdagen og stadig stå med oplevelsen af, at det er hjemmelavet, og så må det gerne tage lidt ekstra tid i weekenden, så oplevelsen ved madglæden bliver endnu større, siger Heidi Boye, administrerende direktør i Aarstiderne.

 Aarstiderne sælger i gennemsnit 250.000 måltider om ugen. Det er opgjort på både de måltidskasser, virksomheden selv sammensætter og de måltider, der sælges gennem Aarstidernes onlinebutik og B2B, bl.a. til Fru Hansen Kælder, Frankly Juice og Sticks’n’ Sushi.

Hovedforretningen for Aarstiderne er stadig måltidskasserne, og aftensmåltidet er dagens helt store måltid, som familien samles om. Men markedet må gerne udvides til også at omfatte morgenmad og frokoster. 

-De 25 år vi har været på markedet, har vi forsøgt at være inspirator til at komme i gang med nye vaner. Det vil fortsat gerne være. Som fødevarevirksomhed har vi et ansvar for at supportere og bygge nye vaner. Det er noget af det, som en måltidskasse kan, fordi man får en opskrift og bliver guidet i at bruge nye fødevarer.

Den nye strategi er udviklet sideløbende med, at Dagrofa købte Aarstiderne og har derfor ikke noget at gøre med overtagelsen, der blev gennemført den 1. januar 2025.

-Dagrofas overtagelse er ikke en katalysator for vores nye strategi, men det er klart, at de er tænkt ind i strategien, da der ligger nogle muligheder for et godt samarbejde, der kan gavne alle parter.

Dagrofa står bag kæderne Meny, Min Købmand og Let-Køb og grossistforretningen Dagrofa Foodservice.

Heidi Boye kan ikke sige, om det betyder, at varer fra Aarstiderne om kort tid også vil være at finde på hylderne i de tre forretninger eller hos Dagrofa Foodservice.

AARSTIDERNE A/S
Regnskabsår 2023 2022 2021
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning 574,1 661,0 765,2
Bruttofortjeneste 173,5 150,3 195,7
Resultat af primær drift 14,0 -45,4 -5,3
Resultat før skat 12,1 -44,2 -5,4
Årets resultat 9,4 -35,4 -3,0
Balancestatus 147,8 167,0 162,6
Egenkapital 27,8 16,4 51,8
Antal ansatte 263 338 363
Kilde: CVR

Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.074