23948sdkhjf

Kellogg’s skyder på Rema 1000

Efter Jonas Schrøder, kommunikationschef i Rema 1000, torsdag udtalte sig kritisk om de høje priser på mærkevarer, svarer Kellogg’s igen.

Debatten kommer efter, at Rema 1000 i onsdags fortalte om store skift i kundernes indkøbsvaner, hvor de traditionelle mærkevarer fravælges til fordel for tilbudsvarer og Rema 1000s egne mærker.

Torsdag kom Jonas Schrøder, kommunikationschef i Rema 1000, med en opsigtsvækkende melding til B.T

- Der er nogle brands, der kraftigt bør overveje, hvorfor de synes, deres mærkevarer skal have så høj værdi, når kunderne ikke vil betale det. Så samler varen bare støv - og vi driver jo ikke museum og tager entre.

Den kommentar har fået det amerikanske firma Kellanova, der producerer Kellogg’s, på banen. Country manager, Jan Friislund, placerer et solidt ansvar hos supermarkederne.

- Kellanova arbejder på højtryk for at få hyldepriserne nedad, men vi har også brug for, at dagligvarekæderne selv gerne vil sætte priserne ned. De bestemmer jo selv deres priser.

Rema 1000: De øger deres priser

Et modsvar, som ikke blev godt modtaget hos Rema 1000 og Jonas Schrøder.

- Det må være store omvendt-dag hos Kellanova, når de påstår, at de arbejder på højtryk for at få hyldepriserne nedad. For de har ikke gjort andet end at øge deres priser til os de senere år.

Heller ikke ved Coop er der meget sympati for Kellanova og Kellogg’s. Informationsdirektør Jens Juul Nielsen råder mærkevareleverandørerne til at være fair i prissætningen, ellers mister kunderne interessen for produkterne. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.167