23948sdkhjf

Dagrofas koncernchef: Vi er altid på udkig efter gode muligheder

Aarstiderne passer rigtig godt ind i Dagrofas kommende strategi, siger koncernchef Tomas Pietrangeli

Den økologiske fødevarepioneer Aarstiderne er nu kun en godkendelse fra at blive en del af Dagrofa-koncernen.

Ikke mange i markedet havde formentlig luret, at sådan en handel var under opsejling. For Dagrofa tilfører handlen en omsætning på over en halv mia. kr. med potentiale for øge Aarstidernes omsætning yderligere. 

Snart præsenterer Dagrofa ny forventet treårig strategi som afløser for FremgangSammen, der har styrket koncernens indtjening. I 2023 lød overskuddet på 89 mio. kr. Det har skabt plads til en øget offensiv som f.eks. opkøbet af Aarstiderne.   

- Vi er altid på udkig efter gode muligheder. Med opkøb er det altid sådan, at der er flere ting, der skal falde på plads. Vi synes, Aarstiderne passer rigtig godt ind i vores kommende strategi, og vi glæder os til at løfte sløret for, hvad strategien kommer til at indeholde, siger Tomas Pietrangeli til Dagligvarehandlen.dk.

Da handlen endnu ikke er formelt godkendt hos Konkurrencestyrelsen, giver det nogle begrænsninger på, hvor meget Tomas Pietrangeli kan gå i dybden med Dagrofas planer for Aarstiderne.

Tilgængelig for flere danskere

Men at Aarstiderne skal vokse, står helt klart.

- Vores ambition er at gøre Aarstiderne fantastiske produkter og råvarer mere tilgængeligt og udbrede dem til endnu flere danskere. Det er vores ambition.

- Nogle af de positioner, hvor vi vil være de bedste, er på hele det lokale område, økologi, kvalitet, frugt og grønt og bæredygtighed. Det er noget af det, vi vil differentiere os på. Det er det, Aarstiderne er kendt for og gode til og har været pionerer på de sidste 25 år. Vi synes, det komplementerer vores ambitioner rigtig godt. Der er nogle spændende perspektiver både i detail og vores foodservice-forretning, siger Tomas Pietrangeli. 

Efter handlen er godkendt vil man se nærmere, hvilken ideer der indeholder størst potentiale i forhold til at styrke Aarstidernes forretning.

Endnu kan Tomas Pietrangeli ikke sige, om Aarstidernes CEO Heidi Boye fortsætter, og om Aarstidernes medstifter Søren Ejlersen får en rolle i fremtidens setup. 

- Det, vi kan sige er, at Aarstiderne kommer til at køre, som det kører i dag. Aarstiderne fortsætter som selvstændig virksomhed. Vores fokus handler om vækst, og så skal vi finde ud af sammen med Aarstiderne, hvordan vi gør det på bedst mulig vis, siger Tomas Pietrangeli, der fortæller, at handlen er blandt de største investeringer i hans tid som koncernchef de seneste seks år.    

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.046