23948sdkhjf

Kohberg-brød får flere kerner

Forbrugernes ændrede spisevaner har fået brødproducenten til at udvikle en helt ny rugbrødsserie fyldt med kerner.
Kohberg er aktuel med en helt ny brødserie til både detail og foodservice og sætter ind med en massiv markedsføringskampagne, der blandt andet involverer tv-spots fra i dag.

- Kernegodt er en del af Kohbergs strategi og vi forventer os meget af netop denne brødserie i fremtiden, fortæller marketingchef i foodservice Pernille Hougaard til Retail News.

Spisevaner under forandring
Brødserien indeholder masser af kerner og det er helt bevidst. Ifølge Pernille Hougaard er danskernes spise- og madvaner nemlig under forandring i disse år.

- Kerner er faktisk forbrugernes vigtigste valgkriterie, når de køber rugbrød. Dette har en også afsmittende effekt på indkøbet i foodservice, da det ofte er de samme parametre, der påvirker indkøbet, fortæller Pernille Hougaard.

Derfor er den nye Kernegodt-serie både tiltænkt den almene forbruger og foodservice-markedet.

En del af Fuldkornspartnerskabet
Kohberg er i øvrigt en del af Fuldkornspartnerskabet, som arbejder for, at danskerne får fuldkorn nok. Dermed indgår brødproducenten aktivt i kampen mod at forebygge livsstilssygdomme blandt danskerne.

- Vi er meget bevidste om det overordnede CSR-ansvar i vores produktudviklinger og har stort fokus på sundhed, der hvor det giver mening, uddyber Pernille Hougaard, der samtidig understreger, at tre brød i den nye rugbrødsserie bærer fuldkornsmærket.

Som fuldkornspartner arbejder Kohberg dels på at oplyse om de gavnlige effekter ved at spise fuldkorn, gøre produkterne mere tilgængelige og sørge for, at der bliver udviklet nye og velsmagende produkter.

Også lækkert på sidste salgsdato
Det er produktudviklingschef Jette Bæk Andersen, der har stået i spidsen for brødserien, der i alt fås i fire forskellige varianter.

- Bagertraditionen er naturligvis den samme som altid - og heldigvis for det - men der er faktisk sket rigtig meget indenfor rugbrødsproduktionen de seneste år. Vi har fået masser af muligheder for at forbedre og udvikle vores bageriproduktion, og det er også nogle af de ting der gør, at Kernegodt-serien er blevet så utroligt lækker, som den er, forklarer hun og uddyber, at udgangspunktet er kerner netop fordi de er blevet en væsentlig del af danskernes måltidskultur.

Jettes fornemste opgave som produktudviklingschef er at have overblikket over processerne, og som kemiingeniør har hun en stor viden om, hvordan de forskellige ingredienser spiller sammen.

- Samtidig har jeg et hold af dygtige kolleger, der alle sammen er faglærte bagere. De tester og tilpasser recepterne løbende i vores prøvebageri, så smag, struktur, bid og udseende spiller sammen. Det er ikke helt så enkelt, som man skulle tro, og det kræver stor finesse, uddyber hun med bemærkningen om, at Kernegodt efter hendes optik har alt det, er godt rugbrød skal have:

- Det har god tyggeevne, en lækker mild og aromatisk smag, og så er det lige så lækkert på første som på sidste salgsdato, pointerer hun.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.084