23948sdkhjf

DEBAT: Derfor vinder Salling Group kampen om kunderne

Bruno Christensen, detailekspert, om det danske dagligvaremarked

Salling Group vinder kampen om kunderne: 

  • Fordi de med Føtex, Bilka og Netto har de bedste butikker i Danmark. 
  • Fordi de til enhver tid har konkurrencedygtige priser. 
  • Fordi danske forbrugere uge efter uge i hundredtusindvis besøger butikkerne. 
  • Fordi de har de dygtigste butikschefer. 
  • Fordi de har kapitalen til at investere i nye butikker. 
  • Fordi de både kan skabe vækst og samtidig tjene penge. 
  • Fordi de udvider porteføljen til mere og andet end dagligvarer. 
  • Fordi de har modet til at erobre nye markeder i Europa. 
  • Fordi de har stabilitet i ledelsen. 
  • Fordi de er sig selv baseret på godt købmandskab. 

Min vurdering af dagligvaremarkedet i Danmark er den, at de butikker, der har de laveste priser og samtidig tilbyder produkter af bedste kvalitet, tiltrækker de fleste kunder, og de egenskaber har Salling Group. 

Købmand Herman Salling - det 20. århundreds dygtigste detaillist - formulerede sin opskrift på succes med disse ord: ” Det er meget simpelt. Man skal tilbyde kunderne de ”rigtige” produkter til de ”rigtige” priser, så bliver alt andet sekundært.” 

Det er præcist disse værdier, der dominerer i organisationen i dag, og gør Salling Group til en aktør på internationalt niveau, som vi alle kan være stolte af.

Spritny prognose: Coops nedtur fortsætter

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047