Meny-direktør om Alma: "Jo flere jo bedre"
Det kom for nyligt frem, at nogle af dem, som tidligere arbejdede i Irma, nu vil åbne en ny butikskæde kaldet Alma.
Og hvad siger konkurrenten Meny så til det? For Irmas lukning fik flere kunder i Menys butikker, det fortæller Richo Boss, kædedirektør i Meny, i forbindelse med sit oplæg til den årlige FMCG Fast Forward-konference, som afholdes af Retail Institute Scandinavia.
- Vi har godt kunnet mærke, at Irma lukkede. Rigtig mange kunder som søgte Irma, søgte over til os. Det har vi været glade og ydmyg omkring, siger han.
Det er endnu sparsomt, hvad de konkrete planer er for kæden, men Richo Boss, adm. direktør i Meny, sætter nu nogle ord på den nye konkurrent.
- I forhold til Alma, ved vi lige så lidt, som alle andre. Men det, jeg vil sige til det er, at jo flere der ønsker at snakke madkultur, økologi, bæredygtighed, kvalitet, service jo bedre. Det er det, vi ønsker at snakke om. Men jeg tror også, at det er vigtigt at sige, at når vi kigger markedsandele og vækst, så er vi hele landet. Så den del er vi fortrøstningsfulde med. Men det er klart, at det gav et løft.