Ny Bon'A Parte-strategi koster job
Modevirksomheden Bon'A Parte omstrukturerer og det koster job.
Virksomheden har indtil videre solgt pr. postordre, men vil i fremtiden gå over til at satse på netsalg i stedet.
Bernd Houillon, CEO hos Bon'A Parte, fortæller, at "markedsvilkårene for katalog- og postordrebranchen har ændret sig markant de seneste år," hvilket er årsagen til, at de nu vil satse på internettet, der samtidig kræver en mindre organisation end postordresalget gør.
De vil bruge den følgende lønsomhed til at investere i virksomheden, fortæller han.
- Bon'A Parte har et godt ry i Danmark, men jeg tror, at folk i branchen har haft lidt ondt af os, fordi der ikke har været nogen forandring eller fremdrift. Det er ligesom Tornerose, der har sovet de seneste år og har ventet på at blive kysset, siger Bernd Houillon ifølge Herning Folkeblad.
Fyrer 23 medarbejdere
Bernd Houillon er nu klar med en ny strategi, som skal bringe sorte tal tilbage på bundlinjen.
- Vi laver et stort skifte og flytter hovedfokus fra de traditionelle kataloger til onlinesalg, fortæller Bernd Houillon.