Udvider med nyt forretningsområde: Men meget er stadig hemmeligt
Fødevareimportøren Nordthy udvider sin tilstædeværelse på fødevaremarkedet med lanceringen af en ny dattervirksomhed samt en dedikeret køddivision.
Det oplyste virksomheden i sidste uge, og nu uddyber afdelingsleder Nordthy Food Nikolaj Neumann til RetailNews' søstermedie, Food Supply.
Han fortæller, at udmeldingen signalerer virksomhedens ambition om at erobre en større andel af det skandinaviske fødevaremarked.
- Vi udvider med den nye division, fordi vi allerede har et bredt sortiment hos mange af vores nuværende kunder, og vi ser en stor fordel i at kunne tilføje endnu flere produkter til de eksisterende leverancer. Det giver os mulighed for at udnytte vores logistik optimalt og samtidig imødekomme en stigende efterspørgsel fra markedet, siger Nikolaj Neumann.
Afdelingslederen fortæller, at køddivisionen kommer til at importere et bredt udvalg af proteiner, herunder oksekød, lam og svinekød. Nordthy Food vil både tilbyde eget sortiment samt skræddersyede løsninger baseret på kundernes specifikke behov, for at sikre de helt rette produkter til markedet.
Ny dattervirksomhed
Nordthy opkøbte sidste år BS-Import, og fra årsskiftet bliver den officielt omdøbt til Nordthy Food.
Dattervirksomheden kommer til at fokusere på de friske, kølede fødevarer, mens moderselskabet Nordthy fortsat vil fokusere på sine kerneområder som snacks og slik.
De nye kødprodukter kommer fra samarbejdspartnere i Europa med forventning om salg primært i Skandinavien.
Holder kortene tæt
Det er endnu sparsomt, hvad den nordjyske virksomhed vil dele af oplysninger om, hvad det præcist er for nogle produkter, hvornår de kommer på hylderne samt forventningerne til salget.
- Der er stor opmærksomhed omkring en nystartet afdeling som denne, men vi er endnu ikke klar til at dele alt. Jeg kan dog sige at vi har nogle spændende tanker og idéer, som vi håber at kunne dele i nærmeste fremtid.
Lidt kan Nikolaj Neumann dog sige nu:
- Vores mål er at have et bredt sortiment inden 2026. Vi er en ny afdeling, og vi håber at komme godt fra start og gøre en mærkbar forskel på det danske fødevaremarked. Vi har stærke forbindelser både til kunder og leverandører, og vi regner med at skabe lidt sund konkurrence.
Derudover håber virksomheden, at den med tiden kan udvide køddivisionen med at omfatte færdigretter, saucer og marinader, men også andre produktkategorier.
Afdelingslederen vil dog endnu ikke dele, hvad det er for nogle, eller hvornår de forventer at have dem på markedet.