Her giver Coop-afdeling "ja tak"-konceptet en ny dimension
Flere Spar-købmænd har gjort det i årevis - én er sågar blevet kaldt "ja tak"-kongen.
Store rabatter og mængdetilbud er en fast og integreret del af "ja tak"-kulturen i den danske dagligvarebranche - og i Coop-regi tager man nu udviklingen i en ny retning.
Således skriver Coop Spotmarket i et opslag på LinkedIn.
Man har - blandt andet ved hjælp af kunstig intelligens - udviklet en række nye værktøjer til Coops butikker, hvor "ja tak" også er blevet et holdepunkt i butikkernes daglige omsætning.
Coop Spotmarket
- Coop Spotmarket er opstået gennem et ønske om at lette handlen med ikke-traditionelle varer, som test- og sæsonvarer og datokritiske produkter.
- Virksomheden samarbejder med både leverandører, grossister og distributører inden for food- og non-food-afdelinger.
- Coop Spotmarket har et stort netværk af købere i Coops butiksnet.
- Mange af disse benytter Spotmarkets varer til at lave spot- og "ja tak"-tilbud i deres butikker - og på Facebook.
- Coop Spotmarket er et lukket B2B-netværk.
- Virksomhedens digitale markedsplads er åben døgnet rundt alle årets dage.
Kilde: Coop Spotmarket
Blandt andet har Coop Spotmarket lanceret en ny funktion, der tydeliggør varer, der er særligt egnede til "ja tak"-tilbud.
Og når en butik udvælger en vare til et sådant tilbud, kan samme butik ved hjælp af de nye værktøjer downloade færdigt "ja tak"-materiale til brug på blandt andet Facebook.
Det gør også processen nemmere for leverandørerne, understreger Coop Spotmarket i sit opslag. Her kan man således få hjælp til tekstforfatning, billedredigering med mere.
"Det er nemt, overskueligt og ganske enkelt godt købmandsskab", skriver Coop Spotmarket.
Andetsteds i dagligvarebranchen har Løvbjerg også videreudviklet på "ja tak"-konceptet.
Her har man før sommerferien lanceret en fysisk stander til at håndtere kundernes "ja tak"-handler - noget som ellers er forbeholdt Facebook og online handel.
Læs mere om Løvbjergs "ja tak"-udvidelse her.
Regnskabsår | 2023 | 2022 | 2021 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 0,7 | 1,2 | 2,9 |
Resultat af primær drift | -0,1 | -0,2 | 1,1 |
Resultat før skat | -0,9 | -0,3 | 1,1 |
Årets resultat | -0,7 | -0,3 | 0,8 |
Balancestatus | 1,0 | 1,4 | 5,7 |
Egenkapital | 0,2 | 0,3 | 1,6 |
Antal ansatte | 3 | 5 | 4 |
Kilde: CVR |
Artiklen er en del af temaet Historien i detaljen.