23948sdkhjf

Her giver Coop-afdeling "ja tak"-konceptet en ny dimension

Flere Spar-købmænd har gjort det i årevis - én er sågar blevet kaldt "ja tak"-kongen

Store rabatter og mængdetilbud er en fast og integreret del af "ja tak"-kulturen i den danske dagligvarebranche - og i Coop-regi tager man nu udviklingen i en ny retning. 

Således skriver Coop Spotmarket i et opslag på LinkedIn

Man har - blandt andet ved hjælp af kunstig intelligens - udviklet en række nye værktøjer til Coops butikker, hvor "ja tak" også er blevet et holdepunkt i butikkernes daglige omsætning. 

Coop Spotmarket

  • Coop Spotmarket er opstået gennem et ønske om at lette handlen med ikke-traditionelle varer, som test- og sæsonvarer og datokritiske produkter.
  • Virksomheden samarbejder med både leverandører, grossister og distributører inden for food- og non-food-afdelinger.
  • Coop Spotmarket har et stort netværk af købere i Coops butiksnet. 
  • Mange af disse benytter Spotmarkets varer til at lave spot- og "ja tak"-tilbud i deres butikker - og på Facebook.
  • Coop Spotmarket er et lukket B2B-netværk.
  • Virksomhedens digitale markedsplads er åben døgnet rundt alle årets dage. 

Kilde: Coop Spotmarket

Blandt andet har Coop Spotmarket lanceret en ny funktion, der tydeliggør varer, der er særligt egnede til "ja tak"-tilbud. 

Og når en butik udvælger en vare til et sådant tilbud, kan samme butik ved hjælp af de nye værktøjer downloade færdigt "ja tak"-materiale til brug på blandt andet Facebook. 

Det gør også processen nemmere for leverandørerne, understreger Coop Spotmarket i sit opslag. Her kan man således få hjælp til tekstforfatning, billedredigering med mere. 

"Det er nemt, overskueligt og ganske enkelt godt købmandsskab", skriver Coop Spotmarket. 

Andetsteds i dagligvarebranchen har Løvbjerg også videreudviklet på "ja tak"-konceptet. 

Her har man før sommerferien lanceret en fysisk stander til at håndtere kundernes "ja tak"-handler - noget som ellers er forbeholdt Facebook og online handel.

Læs mere om Løvbjergs "ja tak"-udvidelse her

SPOTMARKET A/S
Regnskabsår 2023 2022 2021
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 0,7 1,2 2,9
Resultat af primær drift -0,1 -0,2 1,1
Resultat før skat -0,9 -0,3 1,1
Årets resultat -0,7 -0,3 0,8
Balancestatus 1,0 1,4 5,7
Egenkapital 0,2 0,3 1,6
Antal ansatte 3 5 4
Kilde: CVR

Artiklen er en del af temaet Historien i detaljen.

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.736