23948sdkhjf

Iskoldt samarbejde: Hummel indgår "et sponsorat med kant"

Det er verdens største ø - men med et af verdens mindste fodboldforbund.

Hummel har rettet sponsorkikkerten mod nordvest - og fået øje på Grønland. De to parter har således indgået et fire-årigt samarbejde, som træder i kraft med øjeblikkelig virkning.

Det skriver Hummel i en pressemeddelelse. 

- Hos Hummel har vi altid haft en forkærlighed for at støtte mindre kendte og unikke sportshold - og Grønlands fodboldforbund er et perfekt eksempel på et sponsorat med kant, som vi elsker. Grønland udgør en vigtig del af vores danske rigsfællesskab, men står i lige så høj grad som en stærk og selvstændig kultur, som vi ønsker at hylde og dyrke gennem vores partnerskab, udtaler Hummels adm. direktør, Lars Stentebjerg. 

Han tilføjer, at den grønlandske natur er "noget helt unikt, som du ikke finder andre steder i verden". Og det skal også afspejle sig i det grønlandske fodboldlandsholds trøjer fremover. 

- På trods af de vanskelige betingelser for fodbold på Grønland udgør fodboldlandsholdet fortsat en vigtig kilde til nationalt sammenhold og stolthed blandt landets indbyggere. Det ønsker vi at indarbejde i vores branding og produktdesign, således at de kommende landsholdstrøjer ikke kun er fede og funktionelle, men også fortæller en historie om grønlandsk kultur, udtaler Lars Stentebjerg. 

Grønlands Boldspil-Union blev grundlagt 4. juli 1971 og tæller i dag 76 fodboldklubber - og cirka 5500 registrerede medlemmer. 

Hummel forventer at kunne præsentere de nye grønlandske landsholdstrøjer i slutningen af året. 

Under noget varmere himmelstrøg nyder Hummel også succes i disse tider. Således er det danske sportsbrand med hele fremme, når det kommer til at sponsorere spanske elitesportsklubber. Læs mere om det her

Se nøgletal for:
Læs mere om: SPONSORAT
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.75