Normal dropper Tiktok-reklamer efter påbud
Normal må ikke længere bruge Tiktok-brandet i sin markedsføring efter at have modtaget et påbud fra det sociale medie.
Det har kæden blandt andet gjort ved eksempelvis at skrive "trender på Tiktok" under markedsføringen af bestemte produkter.
Det skriver Børsen.
“Tiktok rakte ud til os og bad os om ikke at bruge brandet i vores markedsføring. Derfor har vi været nødt til at ændre vores skiltning ude i butikkerne,” siger Jesper Due, adm. direktør i Normal, til Børsen.
At Normal har fjernet Tiktok fra sin markedsføring har ikke ført til nogen nogen nævneværdige negative konsekvenser for økonomien, understreger Jesper Due overfor mediet.
Kæden har gjort brug af Tiktok i sin markedsføring, da mange produkter går viralt på det sociale medie. Ved at købe ind af de produkter, kan der oftere lokkes yngre kunder ind.
Normal vil fortsat reklamere på selve mediet, hvor kæden har 152.000 følgere.