23948sdkhjf

Q8 skærper konkurrencen på fastfood

Q8 fortsætter kampen på foodmarkedet. Som noget helt nyt tilbyder nu frisksmurte sandwichs på landets 125 servicestationer.
Q8 bliver dermed de første servicestationer, hvor man kan få varme sandwichs med friske ingredienser, der laves på stedet af medarbejderne selv.

- Den nye lukkelov har klart skærpet konkurrencen, og alle tvinges til at tænke i nye baner for ikke at miste kunder, lyder det fra Q8.

Selv har Q8 mærket den øgede konkurrence, der ikke længere primært kommer fra andre servicestationer. Når det gælder fastfood, konkurrerer Q8 nu også med grillbaren, det lokale pizzeria, den moderne bager og supermarkederne.

Moderniserer for millioner
Q8 så den skærpede konkurrence komme og har gennem de seneste år moderniseret sine butikker for et 3-cifret millionbeløb for at ruste sig til kampen på foodmarkedet. Friskbrygget kaffe med frisk mælk er et af de tiltag Q8 har gjort i de seneste år – og nu følger friske sandwichs på sundt fuldkornsbrød, hvis kunden ønsker det.

- Danskerne vil gerne have fastfood – og de vil have mere af det, viser vores undersøgelser. Men vi ved også, at de stiller krav til, at den hurtige mad skal være frisk, velsmagende, nem og bekvem. Det ønske imødekommer vi nu med vores nye sandwichkoncept, hvor medarbejderne flere gange om dagen laver sandwichs, som man kan få varmet og tage med, fortæller Jan Hjort Kristensen, der er ansvarlig for konceptudvikling og fastfood i Skandinavien.

Han fortæller, at personale på samtlige servicestationer er blevet uddannet i at håndtere fødevarer, så de selv kan stå og lave sandwichs hver dag på stationen med friske ingredienser.

Vil ændre danskernes opfattelse
Med det nye sandwichkoncept vil Q8 gradvist ændre danskernes traditionelle opfattelse af, hvilken mad man kan få på landets servicestationer.

- Vi ved, at mange danskere forbinder maden på tanken med hotdogs, pizzaslides og pølsehorn. De tilbud har vi stadig – men vi ønsker også at imødekomme danskernes stigende krav til et friskere, sundere alternativ. Det kan vi med vores sandwichs, udtaler Jan Hjort Kristensen og slår fast, at udviklingen ikke stopper her.

- Vi vil hele tiden udvikle vores klassiske produkter – kunder skal kunne regne med at få en hotdog, som vi kender den i dag – men vi vil også kunne tilbyde et sundere alternativ, fortæller han.
Læs mere om: Q8
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078