23948sdkhjf

Boomende besøgstal i Torvehallerne

Det seneste år har 4,7 millioner mennesker besøgt Torvehallerne i Købehavn, hvilket er dobbelt så mange som forventet.
Det er ejedomsselskabet Jeudan, der ejer og driver Torvehallerne. Og her glæder man sig over, at markedet allerede på sin toårs dag kan betegnes som en succes. Jerudan havde nemlig fra starten regnet med et årligt besøgstal på ca. 2,5 mio., men det tal er næsten dobbelt så stort. Det skriver Berlingske Business i dag.

- Vi tør godt kalde Torvehallerne en succes. Vi kan med de mange besøgende det seneste år konstatere, at det ikke kun var nyhedens interesse, der gav os gode besøgstal det første år. Vi har fået bekræftet, at vi er blevet en etableret del af København og københavnernes indkøb, fortæller torvehalschef Jeppe Ulrich til Berlingske.

Torvehallerne kunne mandag den 2. september fejre to års fødselsdag med pt. 120 stadeholder. Siden etableringen er der desuden kun været udskiftning på otte procent, og også dette tal er langt bedre end forventet.

Klar med nyt koncept
Torvehallerne barsler med et nyt koncept udendørs til næste år. For her har man stadig ikke helt ramt plet endnu, fortæller Jeppe Ulrich videre.

- Vi rammer efterhånden plet indendørs, og nu er der kun små justeringer tilbage. Der, hvor vi lægger vores fokus fremadrettet, er udenfor. Vi har oplevet, at de små producenter med boder udenfor har svært ved at engagere sig for en måned, hvor de skal være der dagligt. Derfor er vi ved at skabe en fast markedsdag om onsdagen, som i sommerperioden skal skabe mere liv, forklarer torvehalschefen til avisen.

I løbet af vinteren vil Torvehallerne derfor kontakte over 200 lokale producenter fra alle landets regioner, så det nye koncept kan folde sig ud allerede fra maj måned næste år.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093