OK havde ét bestemt krav til Coop inden milliardindsprøjtning
Der blev præsenteret store planer for Coop, da dagligvarekoncernen for et års tid siden ville samle de største butikker i én kæde med navnet Coop.
Planerne er nu droppet, og det er der en særlig grund til. Det var et krav fra OK.
Det skriver Børsen, som har snakket med energikoncernens adm. direktør Michael Løve. Der skal være fuldt fokus på de brands, som danskerne kender.
- Det ville have været alt for dyrt at rulle et helt nyt brand ud i hele Danmark med den markedsføring, det vil kræve. Så der var ikke penge til det, og der er heller ikke penge til det fremadrettet, siger Michael Løve, der bliver næstformand i Coop Danmark, når aftalen træder i kraft.
Det var i januar 2023, at Coop præsenterede strategien ”Fremtidens Coop”.
Man ville samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skulle hedde Coop. Strategien er nu blevet droppet, og man bevarer de fire forretninger SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen.
Der nåede kun at åbne to testbutikker med navnet Coop i Hinnerup og på Frederikberg. 250 butikker skulle være åbnet under navnet.
RetailNews har samlet alle artikler om de seneste dages Coop-nyheder i temaet "Coop på nye hænder". Det tema kan du som læser tilgå via linket nedenfor.
Artiklen er en del af temaet Coop på nye hænder.