23948sdkhjf

Virksomheden bag den genkendelige blå isbil Hjem-IS skifter navn

Hjem-Is skifter navn, og nye italienske retter på frost er at finde i det nye sortiment

En simpel klokke på en himmelblå vogn har i årtier kunnet lokke børn og voksne ud på gaden for at få fingre i varerne fra Hjem-IS bilen.

Men nu udskiftes det genkendelig navn. Efter 47 år skifter Hjem-IS navn til Fråst. Det skriver Fråst på sin hjemmeside.

- Klokken er den samme, medarbejderne de samme og isene, ja de er også de samme. Men navnet er nyt og det er vores ambitioner også, skriver virksomheden.

Fråst skriver videre, at de vil ændre kundernes syn på frost og "få dig til at sende lange blikke efter fryseren og al den smag, den gemmer".

Det nyt Fråst-sortiment består af mere end 30 nye varer, skriver Detailwatch. Og det er ikke kun is. Det er særligt det italienske køkken, der inspirerer de nye frostvarer hos Fråst.

- Når du fremadrettet hører den velkendte klokkelyd klimte ude fra vejen, mødes du af en Fråst-bil med det nye sortiment om bord og Hjem-IS. Og jeg kan allerede nu røbe, at vi har flere måltider på vej fra andre køkkener end det italienske, lyder det fra Torben Meng, der er nordisk direktør for Fråst, ifølge Detailwatch.

Mediet skriver, at ambitionen med Fråst er at sikre Hjem-IS-bilerne et bredere og mindre sæsonbestemt sortiment af også frosne måltid. Størstedelen af salget og indtjeningen ligger i midten af året, hvorfor Fråst nu gerne vil udvide den yderligere.

Men selv om der er ændringer, understreger Fråst, at man kan tage det helt rolig, hvis man er stor tilhænger af ispindene fra Hjem-IS.

- Til dem, der bare gerne vil have deres Hjem-IS: Bare Rolig. Vi har masser af Hjem-IS på bilerne og her på hjemmesiden. Og det kommer vi til at fortsætte med og udvikle yderligere de næste mange år, skriver Fråst.

Finans skriver, at Fråst fortsat vil køre de faste ruter rundt i landet, hvor kunder kan løbe ud til lyden af den genkendelige klokke og købe is. Samtidig vil der blive etableret mere onlinesalg, hvor varerne leveres direkte til døren.

- Markedet for nemme måltidsløsninger er i hastig vækst. Vi har både fødevareproduktionen og ikke mindst en effektiv distribution. Derfor udfordrer vi nu markedet med denne store omlægning under nyt navn, siger Torben Meng til Finans.

/ritzau/

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078