Siden inflationen tog fart først i 2022, har forbrugerne i stor stil øget deres indkøb af private label-varer - på bekostning af mærkevarer.
I de knap to år, der er gået siden russernes invasion af Ukraine, er der flyttet forbrug for milliarder over til især de billigere private labels.
Men den tendens har langt fra sendt mærkevarerne...
Private label hitter: Men hos én bestemt målgruppe er mærkevarer populært
Tre ud af fire unge i tyverne vil hellere købe brands end kædernes egne mærker, viser ny undersøgelse
Der er flere mærkevare-tilhængere blandt de unge end blandt deres forældre og andre ældre forbrugere. Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement