23948sdkhjf

Rema 1000 vinder stor forbrugerpris

En stor forbrugerpris har fundet sin ejermand - og Rema 1000 tager igen, igen hæderen. 

Det er konklusionen på en stor forbrugerundersøgelse, som analysefirmaet GfK Consumer Panel Services har lavet i den danske dagligvarehandel. 

Således er Rema 1000 kåret som vinder af GfK Danish Grocery Retailer Award 2023, som er analysefirmaets hovedpris. 

Kritierier, GfK Danish Grocery Retailer Award 2023

  • Service
  • Pris
  • Sortiment
  • Bæredygtighed
  • Kvalitet

Kilde: GfK Consumer Panel Services

Det sker på baggrund af en række kriterier, som Rema 1000 altså har klaret sig bedst på. Konkurrenterne 365discount og Lidl har klaret sig henholdsvis næstbedst og tredjebedst i kåringen, viser tal fra GfK Consumer Panel Services. 

- Rema 1000 evner i stor stil at møde forbrugernes forventninger på de tre afgørende parametre: Frisk frugt og grønt, tydeligt markerede priser og generelt høj kvalitet af produkterne, lyder begrundelsen fra analysefirmaet. 

Den nordiske kommercielle direktør for GfK, Myriam Martensen, tilføjer over for RetailNews, at forbrugerundersøgelsen er besvaret af omkring 2000 kunder i dagligvarehandlen. 

Skærpet konkurrence

Hos Rema 1000 fortæller kommunikationschef Jonas Schrøder, at man tager imod prisen med stor stolthed. 

- Vi har stor respekt for vores købmænd, og for den forskel som de gør for vores kunder på daglig basis. Det er en eksamen hver dag. Det er virkelig godt gået. 

- Det fylder meget for os at have en frisk butik, være tilgængelige og nemme at afkode. Det handler om at genere kunderne mindst muligt, og derfor skal det være nemt for vores kunder at handle hos os, siger han til RetailNews. 

GfK Consumer Panel Services melder desuden om, at konkurrencen på dagligvaremarkedet i Danmark er "skærpet" - og peger i den forbindelse på Salling Groups seneste priskampagner som et konkret eksempel herpå. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.762