Sådan vil ny Brugsen-kæde vinde plads på konkurrencepræget marked
- Danmarks mest lokalt tilpassede butikker.
Sådan præsenterer kædedirektør Torben Blom Andersen det nye Brugsen-koncept, som Coop-koncernen officielt starter udrulningen af i denne uge.
Og som skal være ét af tre ben i Coops strategi, der skal genvinde markedsandele for dagligvarekoncernen.
De første tre Brugsen-butikker åbner torsdag 22. september - det fortalte Torben Blom Andersen allerede tidligere på måneden.
Disse Irma-butikker bliver til Brugsen
- Brobergsgade
- Jægersborg Allé
- Peter Bangs Vej
- Sorgenfri Torv
- Strandvejen
- Vedbæk
- Gl. Kongevej
- Ryesgade
- Østerbrogade 52
- Øster Farimagsgade
- Vesterbrogade
Kilde: Irma
I første omgang åbner der én i København, én i Charlottenlund og én på Frederiksberg - alle er de tidligere Irma-butikker. Og det er netop med respekt for Irma-brandet, at det nye Brugsen-koncept åbner.
- Vi har stor respekt for Irma-brandet, og der har fra start været stort fokus på at sikre en god overgang for både de nye kollegaer i Brugsen og ikke mindst alle kunderne, som vi glæder os utroligt meget til byde velkommen i Brugsen, siger Torben Blom Andersen.
Han tilføjer, at man har sikret kontinuitet i den nye Brugsen-kæde, ved at ti ud af elleve butikschefer og tilhørende personale fra de lukkede Irma-forretninger fortsætter i de nye Brugsen-butikker.
- Vi vil være et alternativ til de store strømlinede discountkæder. Vi ved, hvor afgørende det er at have det rette personale i butikken, der kender de lokales ønsker og behov, siger Torben Blom Andersen.
Coop-koncernen meddeler desuden, at alle elleve Brugsen-butikker forventes konverteret 12. oktober.