23948sdkhjf

Kundeejet tøjmærke får tocifret millioninvestering: Her vil de udvide

- Det har været vores målsætning fra dag 1 at vi ikke ville være afhængige af banker og fonde. I stedet er ambitionen at udvikle virksomheden i et ualmindeligt tæt parløb med vores kunder. 

Sådan fortæller Kasper Brandi i en pressemeddelelse. Han er den ene af to medstiftere af tøjmærket Labfresh - den anden er hans partner Lotte Brandi. 

En vækstprocent på 44 for 2022 og en tilsvarende overskudsditto på 97 for selvsamme regnskab vidner om, at tøjmærket har fat i den rigtige forretningsmodel. 

Fakta om Labfresh

  • Labfresh laver teknologisk herretøj, der er lugt- og pletafvisende og fremstillet af genanvendte materialer
  • Virksomheden blev startet i 2017 
  • Labfresh har i dag 25 ansatte og kunder i 82 lande
  • Labfresh er ejet af det dansk-hollandske par Lotte og Kasper Brandi og har kontorer og butikker i Amsterdam og København

Kilde: Labfresh

Og nu har virksomheden, som er 99 procent ejet af kunder, sikret sig en investering på ti millioner kroner til fremtidige ekspansioner til blandt andet det tyske og engelske marked. 

- Både vores produktudvikling og forretningsstrategi er udviklet i samarbejde med vores kunder. Alt fra hvilke byer vi skal åbne butikker i, til hvilke stoffer vi skal bruge i den næste sommerkollektion, forklarer Kasper Brandi om den særprægede virksomhedsmodel. 

Det er i alt 820 kunder, der står bag investeringen på ti millioner kroner - og med investeringen værdisætter virksomheden sig til 100 millioner kroner, oplyser Labfresh. 

Hvornår tøjvirksomheden forventer at åbne flere butikker og udvide sit engagement i Tyskland og England oplyser Labfresh ikke i den udsendte pressemeddelelse. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: mode
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.747