Nu åbner ny hjemmeleveringstjeneste af dagligvarer
Fordelt på seks Bilka-varehuse over hele landet lancerer Salling Group tirsdag morgen deres seneste bud på en hjemmeleveringstjeneste af dagligvarer - Bilka ToGo Hjemmelevering.
Den nye administrerende direktør i koncernen, Anders Hagh, løftede allerede sløret for det i foråret i forbindelse med offentliggørelsen af regnskabet i Salling Group - og nu er projektet klar til kunderne.
Det skriver Salling Group i en pressemeddelelse.
Fakta om Bilka ToGo Hjemmelevering
- BilkaToGo Hjemmelevering fås fra varehusene i Skalborg, Aarhus, Vejle, Odense, Hundige og Ishøj
- Varerne leveres i løbet af nattetimerne i egnede kasser og bokse af Bilka’s egne servicebude
- Det er op til Bilka ToGo's kunder selv at vælge, hvor på privatadressen varerne skal afleveres
Fredag offentliggjorde koncernen tillige, at der var indgået overenskomst mellem Bilkas servicebude og 3F Transport.
Det er disse servicebude, som fra Bilka-varehuse i Skalborg, Tilst, Vejle, Odense, Hundige og Ishøj skal levere dagligvarer hjem til Bilkas kunder.
- Ved at udnytte vores beliggenhed over hele landet kan vi udnytte vores i forvejen store regionale tilstedeværelse. I stedet for få, store centrallagre har vi med Bilka-hypermarkederne et ideelt match.
- Dels på grund af størrelsen og markedets største udbud med skarpe priser, men særligt fordi vi har en velsmurt ToGo-maskine, hvor dygtige kollegaer har solid erfaring med at plukke og pakke, og nu lægger vi et nyt leveringslag på og glæder os til at servicere kunderne på en helt ny måde, siger Mark Nielsen, der er direktør i Bilka.
Lanceringen af Bilka ToGo Hjemmelevering kommer efter en længere periode med tests, beskriver koncernen.
- Alt fra kassetyper, regnslag, emballagemængde og genbrug heraf, oppakning i varevognen til den optimale mængde af kølende tøris er blevet afprøvet et utal af gange for at nå frem til den bedst mulige løsning for kunderne, nævner Salling Group som konkrete eksempler.