Her åbner Coop butikker i nye koncepter
Som en del af strategien "Fremtidens Coop" præsenterede dagligvarekoncernen i slutningen af januar en række tiltag.
Irma-kæden blev lukket, det samme gjorde onlinetjenesten Coop.dk Mad - og samtidig lancerede man tre nye kæder, som skulle erstatte de forhenværende otte af slagsen.
Fremtidens Coop
- Coop præsenterede i slutningen af januar strategien "Fremtidens Coop", der involverer følgende:
Man vil samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skal hedde Coop
Den nye struktur betyder, at Coop går fra at have otte forskellige kæder til blot at have tre
Indtil sidste år havde man Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, 365discount, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD
Det bliver reduceret til Coop, 365discount og Brugsen
Kilde: Coop
Mens mange Irma-butikker allerede er lukket - nogle genopstået som 365discount-butikker - bliver det først engang til efteråret, at kunder kan gøre deres indkøb i de nye Coop- og Brugsen-butikker.
Det skriver Dagligvarehandlen, der beskriver, at Coop-koncernen åbner to nye testbutikker i henholdsvis København og Østjylland.
- Vi kommer til at teste en række nye elementer i de to første butikker, før vi kaster ud i en større udrulning. Vi vil bruge den tid det kræver, til vi har et koncept, der kan realisere vores mål om at skabe Danmarks største og bedste supermarkedskæde, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop.
Mens førnævnte to testbutikker lanceres i det nye Coop-koncept, bliver det tilsvarende nye Brugsen-koncept rullet ud i et lidt større format.
Således åbner ti nye butikker i løbet af september og oktober i tidligere Irma-butikker.
Her åbner ti nye Brugsen-butikker i København
- Christianshavn
- Øster Farimagsgade
- Vesterbro Torv
- Nørrebro
- Hellerup
- Østerbrogade
- Frederiksberg
- Charlottenlund
- Frederiksberg
- Vedbæk
Jens Juul Nielsen fortæller i samme ombæring, at Irmas fortsatte eksistens som brand i Coop-koncernen tilsvarende rulles ud i de nye Coop- og Brugsen-koncepter i den nærmeste fremtid.
Her forventer man, at Irma-brandet kommer til at spille en "central rolle som den kommende Coop-kædes premium brand" - og i alt 200 forskellige varer, og løbende flere, vil blive en del af kædernes sortiment.